Nieszablonowe pomysły na projektowanie stron wschodzą jak słynne „grzyby po deszczu”, ponieważ coraz większa ilość Konsumentów w Polsce robi zakupy poprzez sieć, zaś do sklepów stacjonarnych idą jedynie zaznajomić się z wytypowanym artykułem (zatem tym, jak on w rzeczywistości wygląda). Istnieją sytuacje, iż kompletne interesy przenoszą się do wirtualnego świata, pozostawiając opustoszałe lokale oraz licząc na niemałe oszczędności. Ponadto każdy Nabywca niekiedy może liczyć na to, że wyrób jest istotnie odpowiedniej jakości, m in. żaden inny potencjalny Nabywca go jakiś czas wcześniej nie ubierał. Małe i spore firmy zgłaszają się więc do agencji reklamowych, ażeby te zajęły się zaprojektowaniem interesującej oraz efektywnej strony internetowej. Projektanci stron konstruują więc coraz to bardziej niekonwencjonalne strategie, w większości bazujące na WordPressie.
Najistotniejszym kierunkiem w 2016 roku była uniformizacja części rysunkowej i poukładania wszystkich segmentów na stronie. Przeważnie była ona rozbita na dwie bądź trzy części, jednak użytkownicy szybko się znużyli powielanymi wzorcami. Wszystkie atrakcyjne witryny, przykładowo sklepików z ekskluzywnymi perfumami, prezentowały się prawie tak samo, a to z pewnością przedłożyło się na sprzedaż. Teraz podział witryny, projektowanie grafiki i innych szczegółów w zasadzie nie następuje już na wymienionych zasadach. Osoby stawiające strony zmierzają do uwydatnienia swoistych właściwości specjalizacji Klienta.
Trend ten stał się nadzwyczaj atrakcyjny oraz bazuje na zagospodarowaniu poprzez grafikę pełnej rozpiętości wyświetlacza. Po pierwsze – czujność odbiorcy krótko mówiąc nie roztacza się na pozostałe aspekty, po drugie – przekonuje doskonale dobraną grafiką do późniejszego oglądania strony. Ekrany początkowe zapełnione są w pełni pięknymi grafikami, grafiką z tekstem albo przełącznikami akcji. Mogą być zastygłe albo sprawować rolę slydera. Ogromnym atutem jest to, iż takie segmenty dostosowują się do ekranów na laptopach i szerokich monitorów. Idealnej jakości szatę graficzną powinno wykonać nieamatorskie studio graficzne.
Obszerna, dobrej jakości grafika zwabi spojrzenie niejednego Nabywcy. To niezwykły koncept, by uatrakcyjnić wygląd strony. Przeważająca część konsumentów jest wzrokowcami, czyli tym bardziej opłaca się w nią zainwestować. Nie stosujmy w praktyce jednak z tzw. banków nieodpłatnych fotografii, zwłaszcza wówczas, gdy nasza marka ma się doprawdy łączyć z profesjonalizmem. Korzystniej zlecić przygotowanie fotografii skutecznemu grafikowi, który będzie miał na uwadze to, ażeby wszystkie posiadały odpowiedni nastrój oraz korelowały z kształtem witryny.
Material design to styl opierający się na gładkich tonach oraz na zastosowaniu świateł oraz cieni. Google zainspirowało się tu typowym papierem i atramentem. Fundamentalnym zadaniem było podwyższenie czytelności stron, jak i ulepszenie braków, które były zauważalne w stylu flat. Mówiąc w skrócie, material design to: umieszczenie w trójwymiarze (jednomyślnie z klasyfikacją komponentów), intensywne oraz doskonale dostosowane barwy (jeden kolor bazowy i pozostały barwnik dodatkowy, przykładowo do odznaczeń), praktyczne ikonki (maksymalnie naturalne, z regularnymi zakończeniami linii, z zastosowaniem proporcji 2dp), zdjęcia i ryciny wektorowe (dopasowane do charakteru strony; slogan umieszczony na zdjęciu musi koniecznie znajdować się na gradiencie; krótko mówiąc nie powinniśmy przesadzić z przyciemnianiem) i typografia oparta o kontur Roboto.
Większość odbiorców Internetu nie bierze od sprzedawców tego, czego potrzebują. Zaglądają na stronę internetową i co dostrzegają? Nieinteresujący projekt logo, bardzo dużo niewłaściwych artykułów (jakie można przewijać w nieskończoność), natomiast na koniec są zarzucani ulotkami informacyjnymi o tym, aby obowiązkowo wpisać się do newslettera, skorzystać z mnóstwa rabatów (które bez wątpienia za minutę się skończą) lub omówić wszystko z zawodowcem (który co sekundę ustawia się na czacie i nie jest to „żywa istota”). Odbiorcy potrzebują tego, aby zdobyć wewnętrzną styczność z artykułem lub jeśli to dopuszczalne – ze sprzedawcą. W ogóle nie chodzi tu o „targowanie się”, lecz możność zaufania. Wspaniałym konceptem jest zatem opowiedzenie cokolwiek o własnej firmie. Ostatnio opisuje się to jako „storytelling”, a więc mówienie o takich rzeczach, jak: kim jest każdy członek firmy, co potrafi zaproponować ten producent itd. Taka odmiana reklamy w szybszym tempie dociera do klientów oraz zapewnia atrakcyjniejsze efekty niż męczące okna, które wyskakują co chwilę.
Jeżeli zamierzasz dowiedzieć się dużo więcej, kliknij w odsyłacz z boku – Projektowanie grafiki Toruń – a odnajdziesz wiele więcej informacji.