Co to jest pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczny sposób na promocję mojej strony internetowej? Jakie rezultaty gwarantuje pozycjonowanie stron? Ile się płaci za pozycjonowanie stron? To najczęstsze pytania zadawane przez Klientów agencją SEO zanim wybiorą tego rodzaju usługę.

Skuteczność pozycjonowania zależy od kilkunastu czynników, oraz wykorzystywanych technik. Agencje SEO wręcz konkurują między sobą w pisaniu o tym jak szybko wzrasta pozycja pozycjonowanej przez nich strony i wiedzy na temat sekretnego algorytmu Google. Niestety przeważnie te firmy, oferujące tanie i szybkie pozycjonowanie, w efekcie prowadzą do ukarania stron swoich Klientów przez Google. Działają poprzez spamowanie, które w dłuższym czasie działa na naszą niekorzyść. Pozycjonowanie nielegalnymi technikami nie jest zatem dobrym wyjściem, a praca nad podniesieniem takiej strony do poprzedniej pozycji trwa nawet cały rok.

W dzisiejszym poradniku krok po kroku uświadomimy Wam jak powinno wyglądać skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron internetowych. Warto przyjrzeć się z bliska przedstawionym wskazówką, żeby unikać oszustów, których w branży internetowej jest wielu.

Czemu Twoja strona potrzebuje pozycjonowania?

Nie wątpliwie możemy powiedzieć, że żyjemy w czasach Internetu. Instytucje, których strony internetowe są często wybierane, odnoszą materialny sukces w świecie rzeczywistym. Pozycja tych witryn nie jest wyłącznie kwestią przypadku, lecz szczegółowo zaplanowanej kampanii reklamowej. Techniki takie jak pozycjonowanie stron, czy prowadzenie profilu na Facebooku, czy Instagramie maksymalizuje możliwości firm na zdobycie wielu nowych Klientów. Dlaczego pozycjonowanie stron okazuje się być najskuteczniejsze? Argument jest bardzo błahy – ilość użytkowników wyszukiwarek, którzy w każdej chwili mogą stać się Twoimi Klientami.

Oczywiście nie raz szukałeś firm w Internecie. Pewnie używałeś w tym celu wyszukiwarki Google. Po wpisaniu określonej frazy, np. Fryzjer Toruń, ukazała Ci się lista wyników. Idąc tokiem myślenia im wyższym tym lepszy, wybierałeś strony firmowe, które znajdowały się na samej górze listy. Tak robi ponad ¾ użytkowników popularnych wyszukiwarek internetowych. W praktyce każdy z nas zwraca uwagę na pierwszą stronę listy organicznych wyników, a jedynie nieliczni wchodzą na kolejne strony. Możemy śmiało napisać,że podstawowym plusem pozycjonowania, jest możliwość zainteresowania swoją stroną większego grona odbiorców.

Pozycjonowanie stron krok po kroku

Pozycjonowanie strony oddziałuje na podwyższenie jej wartości w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Strony układane są na tej liście w odpowiedniej kolejności, adresującej do ich trafności z używaną frazą kluczową. Układanie tych wyników zajmują się boty Google, których funkcjonowanie opiera się na wysoce złożonym algorytmie, udoskonalanym co jakiś czas. Wnioskować można że pozycjonowanie jest dość skomplikowanym procesem, często odkrywanym metodą wieloletnich testów, gdyż żadna agencja interaktywna na świecie nie zna algorytmu Google. Wykonując konkretne działania na stronie i obserwując transformację jej pozycji, jesteśmy w stanie jedynie domyślać się jakie są czynniki oddziałujące na skuteczne pozycjonowanie. Według nas są to między innymi:

  • optymalizacja strony – maksymalizacja wydajności i optymalizacja kodu strony spowodują, że określona witryna będzie bardziej przyjazna dla autobotów wyszukiwarki. Ważne jest również ilość słów kluczowych w tekstach na stronie.
  • popularność witryny – dbałość o dużą ilość pochodzących z wartościowych stron linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych sprawi, że tak samo jak potencjalni Klienci, roboty Google również z łatwością zauważą konkretną stronę. Aby zbudować bogaty zbiór linków zewnętrznych możesz zainwestować w własne strony zapleczowe.
  • bycie na bieżąco – tematyczna i zachęcająca treść to jedno, a nowe aktualizacje strony to drugie. Wartościowe dla Google strony to takie, na których ciągle coś się dzieje. Dzięki aktualizacjom zadbasz także o nowych Klientów.
  • responsywność – jest obecnie priorytetem nr 1, ze względu na to że co raz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Strony responsywne dopasowują się do rozmiaru konkretnego ekranu i działają wydajnie w każdej chwili, co docenią roboty Google.

Tu tylko nieliczne przykłady czynników mających wpływ na wzrost pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Wiele agencji zajmujących się pozycjonowaniem zaczyna pracę z Klientem od zaplanowania fraz kluczowych. Prawdziwi specjaliści pomogą Ci znaleźć takie frazy, dla których skuteczny wzrost pozycji strony będzie kwestią kilku tygodni. Niektóre firmy zaproponują Ci zbudowanie własnego zaplecza SEO, lub skorzystanie z ich bazy. Nie obawiaj się tego pomysłu. Jest to sygnał, że agencje te dbają o Klienta, a nie naciągają go na niebezpieczny spam, który jak Wam opisaliśmy, może was wiele kosztować. Co do kosztów, podstawowe pakiety pozycjonowania oferowane są w cenie od 100 złotych na miesiąc. Czy jest to duża inwestycja? Nie, jeżeli uświadomisz sobie ilu lojalnych Klientów możesz zdobyć tylko przez fakt, że Twoja strona będzie wyżej niż strony konkurencji. Jeszcze jedno – rezultaty pozycjonowania widoczne są po miesiącu, jak nie dłużej. Jeżeli któraś agencja zaoferowała Ci znacznie krótszy czas realizacji, może być to sygnał, że stosuje zabronione techniki.

Zależy Ci na bezpiecznym pozycjonowaniu – kliknij na naszą stronę i zacznij współpracę z nami: pozycjonowanie stron

Strona używa cookies
Ok