Od dłuższego czasu widać, że bez należytego propagowania strony internetowej, szanse na dobre wyniki naszej działalności są stosunkowo nieduże. Szczęśliwie, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wykreowało złożony system, który pozwala nam na dotarcie do Odbiorców z sąsiedztwa. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Klientów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest należyte wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma sporo elementów, którymi zajmiemy się w poniższym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka potrafi samodzielnie oszacować, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to bez trudu sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka podpowie nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Statystyki są jednoznaczne – powyżej 95% Nabywców poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Powinniśmy poczynić co się da, żeby trafili na właśnie naszą firmę, ponieważ ponad 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a więcej niż 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, koniecznie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Podobnie jak w kwestii tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale niezwykle istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty i postarać się, by teksty były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy na tym etapie zastanowić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej opiszemy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie istotne jest stworzenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do tworzenia wizytówek firm, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że szukający, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest szczególnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i odpowiedniej znajomości tematu.

Żeby jeszcze zwielokrotnić swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Odbiorców, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Trzeba wejść w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy periodycznie je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj w postaci nazwy spółki. Kiedy już przejdziemy przez te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, jak wysoko znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeśli dostaniemy większą liczbę aprobujących opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Odbiorców oraz budowanie przewagi nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Strona używa cookies
Ok