Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka potrafi samodzielnie oszacować, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to bez trudu sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka podpowie nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Statystyki są jednoznaczne – powyżej 95% Nabywców poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Powinniśmy poczynić co się da, żeby trafili na właśnie naszą firmę, ponieważ ponad 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a więcej niż 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, koniecznie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.
Podobnie jak w kwestii tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale niezwykle istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty i postarać się, by teksty były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy na tym etapie zastanowić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:
– Utworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej opiszemy poniżej,
– linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących korporację – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,
Szczególnie istotne jest stworzenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do tworzenia wizytówek firm, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że szukający, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest szczególnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i odpowiedniej znajomości tematu.
Żeby jeszcze zwielokrotnić swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Odbiorców, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Trzeba wejść w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy periodycznie je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj w postaci nazwy spółki. Kiedy już przejdziemy przez te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.
Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, jak wysoko znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeśli dostaniemy większą liczbę aprobujących opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Odbiorców oraz budowanie przewagi nad konkurencyjnymi firmami.
Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.
Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/