Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są sprawdzonym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google mamy dojście do namiarów przedsiębiorców z różnych branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością wyszukać sklep pełen interesujących produktów bądź usług. Żeby pojawić się na liście firm w danej lokalizacji wystarczy zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wszystkich udostępnionych usług Google należy znaleźć opcję Google Moja Firma oraz podążając za wskazówkami założyć profil. Każdy następny etap przybliża nas do utworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypełnić najpotrzebniejsze dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Wypełniona o podstawowe informacje wizytówka jest opracowana do korzystania. Warto jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Końcowym etapem jest weryfikacja, by wizytówka stała się w pełni aktywna. Posiadając gotową wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, by była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google ma wpływ sporo czynników. Przede wszystkim duży wpływ ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep lub usługi z reguły sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca zamieszkania, dlatego wizytówka sprawdza się szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa możliwość na wyższy wynik pozycjonowania. Obok tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem frazy kluczowej. Gdy firma jest pozycjonowana pod konkretnym słowem kluczowym albo opublikowana na jej witrynie treść koresponduje z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości wpisane w usłudze Moja Firma zapewniają sporo opcji, które mogą korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Umieść informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o kolejne równie ważne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do zapytania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki można dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Obok tego należy dołączyć kategorie oraz podkategorie, które wskażą użytkownikom oraz Google profil firmy, czyli jej zakres działań. Ważna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy lepiej dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest również uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking lub czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ tworzone są one na bazie dodanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Również opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z uwagi na to warto się o nie postarać oraz co istotne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Dodaj produkty, usługi, unikalny opis oraz zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, by wskazać najistotniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, ze względu na to należy skoncentrować się nad tą częścią opisu. Co więcej dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje usługi i produkty. Wypełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale również prawdopodobnie przyciągnie większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też wstawianie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają dodanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne wstawianie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy klientom ciekawych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej witryny WWW albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków oraz przycisk, pod którym możemy przenosić do wybranej witryny, np. podstrony z opisem usług albo innego wybranego miejsca. Wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez wiele czasu (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może być częścią marketingu treści, w którym będziemy oferować klientom garść przydatnej wiedzy z branży. Regularna publikacja zostanie uznana niemal jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Zdobywanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, jaki zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, blogami, portalami oraz pozostałymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić link. Dobry profil linków da Google znak, że warto umieścić wizytówkę w czołówce pozycji, ponieważ odnoszą się do niej różne interesujące strony. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok