Ostatnie lata to ciągły postęp modelu konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, nieustannie i pragną mieć coraz więcej. Niewiele jest argumentów na to, żeby ta tendencja się odwróciła. Kupowanie ekskluzywnych produktów to jedno, lecz musimy także zapewnić sobie też kosmetyki, jedzenie – czyli najzwyczajniej to, co jest nam nieodzowne do życia. Lwia część z nas nie zatrzymuje się zbytnio i przez to, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Zbawieniem może okazać się sklep internetowy – generujący dochody po ewentualnym sukcesie.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Z pewnością kojarzymy niemało modelowych osób, nie mających w ogóle wolnego czasu. Zakupów dokonują w markecie raz na dwa tygodnie, by przyoszczędzić sobie wiecznego wychodzenia po nieodzowne zapasy. W dzisiejszych dniach niektóre sklepy poszły krok wyżej i oferują takim osobom dostawę produktów pod drzwi.

Wyżej przywołana kwestia tyczy się przede wszystkim jednostek zapracowanych, siedzących długo w miejscu pracy. Nie wyglądają na zachwyconych, jak trzeba zrobić chociażby świąteczne zakupy. Pracoholicy chętnie sięgają wówczas po sklep online oraz hurtowo zamawiają souveniry dla rodziny. Tak więc – stają się oni naszą grupą docelową, jak zdążyliśmy się przekonać – dosyć sporą.

Znamy już pierwszoplanowy powód zorganizowania sklepu internetowego, teraz powinniśmy rozpatrzyć jak nasz sklep ma wyglądać. Nie możemy próbować osiągnąć niemożliwego. Jeżeli sklep internetowy ma nam zagwarantować zauważalne profity, wówczas startujemy od tzw. analizy SWOT. Przeanalizowanie silnych i słabych stron, szans i niebezpieczeństw to absolutna podstawa. Odnosi się to zarówno do Waszego nowego sklepu, jak również otoczenia konkurencyjnego. Powinniśmy zbadać jakie parametry osiągają, gdzie możemy uzyskać nad nimi przewagę.

Kolejna sprawa to ustalenie grupy odbiorców. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Powołany przez Ciebie sklep online może być skierowany do Nabywcy ogólnego, który będzie mógł wybierać spośród wielu dziedzin produktów, ale także np. zapraszać do siebie po pierwsze Panie, z powodu licznej oferty kosmetyków. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Dokładnie przeanalizujcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Być może będzie musieli w pierwszej fazie skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Nie wolno zapominać, że założenie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, przymusowo winniśmy zewidencjonować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy Twoja firma już działa, powinieneś tylko dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

Bardzo ważna składowa dotyczy produktów. Kiedy już podejmiemy decyzję czy nasz asortyment wypełni coś specjalistycznego, z hermetycznej branży, czy też towary bardziej ogólne, wytwarzane na dużą skalę, możemy się skupić na właściwym dobraniu kolportera. Sumienność, terminowość i bycie godnym zaufania, to winna być grupa cech, na którą wypada spojrzeć przy kontraktowaniu. Wiadomo, że ważny dla nas będzie też przełożenie jakości na koszta. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Masz już dostawcę? Zbliżamy się do momentu, kiedy należy zadbać o informacje dotyczące towarów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie

Wkraczamy w tym momencie w dziedzinę pozycjonowania. Opisy od producentów to stanowczo zbyt mało. Gdy pragniemy jak najszybciej czerpać profity z inwestycji, to w takiej sytuacji należy poświęcić czas na zredagowanie oryginalnych opisów – łatwo do zapamiętania dla Odbiorców, ale także usprawnione pod SEO, żeby wyszukiwarka taka jak Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – narzędzie wyszukujące oceni nas negatywnie i nie osiągniemy odpowiedniej pozycji w wynikach wyszukiwania. Opcje mamy dwie – albo redagujemy takie opisy samodzielnie lub też, co zalecamy, zatrudniamy do tego eksperta od SEO.

Sprawy związane z produktami już za nami – czas na zagwarantowanie właściwych systemów płatności. Do popularnych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Niewątpliwie powinniśmy także zapewnić Klientom zapłacenie przy odbiorze i z góry. Kluczową sprawą jest to, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Pomysł jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy naszkicowany plan działania i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Pora na sprawy techniczne.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Nie musicie być ekspertami w tej dziedzinie, od czego są doradcy. Czasem wystarczy chociażby bezpłatny software, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena może być dostarczona w pakiecie z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeżeli nie dostaniemy takiego bonusu – wówczas będzie trzeba takową zakupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W temacie hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – narzucają one nam multum restrykcji, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok