Zapewne wielu z was już zauważyło, że Internet otwiera przed nami wiele możliwości w temacie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w analizowanym temacie pasuje jak ulał. Marketing internetowy to naszej rzeczywistości potrzebna technika dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w internecie. W poniższym artykule omówimy czym jest marketing w internecie i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficzynej odmianie tradycyjnego marketingu.

Żeby móc spokojnie wejść w dyscyplinę połączoną z marketingiem w sieci, przypomnijmy sobie od razu na czym polega sam marketing. Wiele czytelników stawia to na jednej półce z promowaniem poszczególnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to złożona strategia, która ma przynieść profity w postaci dotarcia z nasza ofertą do jak najszerszej grupy Konsumentów. Żeby to miało miejsce, musimy zadbać o wiele składników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do reklamowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. Podczas wdrażania procesu, potrzebna jest systematyczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Odbiorców.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Rozwój technologii spowodował, że powstała odrębna dziedzina marketingu – marketing w internecie, zwany też e-marketingiem. Dlaczego jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele firm wchodzą z działalnością do internetu, żeby zaczerpnąć korzyści z dobrodziejstw internetu i przekonać do siebie kolejnych Klientów. Marketing w sieci to ogół wszelkich czynności, które kojarzymy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci on-line. Gdy nasze metody będą dobrze funkcjonować, to sprawi, że rozpoznawalność naszej firmy w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej korzystnym odbiorem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu on-line będzie strona www naszej firmy. Wśród najważniejszych różnic pomiędzy marketingiem offline, a marketingiem internetowym wyróżniamy w pierwszej kolejności rolę Odbiorcy. Nie jest ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. publikowanie opinii na temat naszych działań oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najczęściej spotykanych działań, z którymi zmierzymy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogi
– emailing

Opisywaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, zaś w tym artykule skoncentrujemy się na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć wiele profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta gałąź e-marketingu może być szczególnie skuteczna, jeśli naszym celem jest zwerbowanie nowych Odbiorców, lecz szczególnie –  zbudowanie z nimi długookresowych i opierających się na lojalności więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing korzysta zwłaszcza na rozpowszechnianiu w internecie treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednowymiarowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Odbiorcy, który zdecyduje się pozostać z naszą spółką na dłużej. Jak zapewne wiecie sporo zależy tutaj od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Treść powinna być przystosowana do jej zainteresowań, praktyk oraz co ponadto istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w różnorodnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę powinniśmy przywiązywać do klasy pokazywanych przez nas treści. Jeżeli Google uzna je za wartościowe, to w takiej sytuacji pomnoży to nasze widoki na bycie na lepszej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Dopilnujmy, aby treści były autorskie i kreatywne. Jak możemy wywnioskować z fragmentu tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Ta odmiana marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w szukanej specjalności, tudzież jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, może znacząco oddziaływać na ewentualnych Klientów. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera musimy się kierować dziedziną, w której działamy. Gdy chcemy reklamować sklep odzieżowy, w takiej sytuacji nie najgorszym rozwiązaniem wydaje się angaż influencera, który redaguje bloga na temat mody.

We wskazaniu przydatnego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Należy pamiętać o tym, żeby przed wynajęciem influencera do promowania Twojej marki, klarownie wyznaczyć cele i rozważyć jaki budżet możesz na to przeznaczyć. Zatrudnienie influencera winno być częścią dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Bardzo dużo profitów, ale oprócz tego sporo pracy do zrealizowania, jeśli nasza strategia ma dać plony. Nasze działania muszą być dokładnie uporządkowane, a potem ustawicznie musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.

Więcej informacji o marketingu internetowym – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok