Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy w różnych momentach. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeśli trafiamy na dyskotekę, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze bazuje też home staging – czyli zespół wszystkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, apartamentu, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup nieruchomości, często będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, a zatem trzeba się postarać, by nasz lokal prezentował się obłędnie. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, toteż warto omówić problem z profesjonalistami od home stagingu. Po kolei jednak – wystartujmy od genezy powstania techniki home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, właścicielka korporacji, która projektowała wnętrza. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz sukcesywnie poszukiwała narzędzi, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby rzetelnie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Kazała wykonać wszelkie potrzebne działania remontowe, wysprzątać cały obszar i upiększyć go w taki sposób, żeby Kontrahent był oczarowany nieruchomością. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana znacznie prędzej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie prawdopodobnego nabywcy jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz zyskiwała uznanie fachowców od nieruchomości w Stanach Zjednoczonych, a specjalność zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a na pewno jest autorką szanowanych tekstów na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w USA i zagościł również w Wielkiej Brytanii, gdzie zazwyczaj Brytyjczycy mówią na niego property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki show „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również dowiedzieli się, że mogą dużo zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po starannym zadbaniu o mieszkanie.

U nas home staging pojawił się już w tym stuleciu. Wynikało to z tego, iż Polacy poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i dzięki temu powstał świeży, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się w zasadzie z dnia na dzień, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku domów. Barbara Schwarz stworzyła precyzyjny szablon, lecz korzystający z niego musieli odpowiadać na nowe warunki ulegającej przemianom mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie są jedynie prace ulepszające urodę posesji. Home staging bowiem to po prostu pójście za podstawami idei marketingu, który polega – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę ewentualnego kupca. Już w czasach przedstawiania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może zmusić potencjalnego nabywcę do przejrzenia posesji. W dobie łatwego dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem stron tematycznych, jak i gustów korzystających z Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich fotografii musi nastąpić już po sumiennym spreparowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Pionierskie koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że dużo zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak olbrzymia liczba osób zapomina o podstawowych kwestiach, takich jak usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być smród w domu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Gdy pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej wynająć ekspertów z biura nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza posesja wyglądała wspaniale.

Zajrzyj na naszą stronę – wszystko o nieruchomościach – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok